U nás sa svet točí pomalšie

Šťastná mačka o 4nohých láskach

Blog SME a JA

Vzťahy v práci a nielen tam

Prvý groš ešte hľadá správnu formu:-)

Šípkový džem

12.10.2014 00:02

Tak mám znova nazbierané šípky. Už sú zbavené okvetia a stopiek. Zajtra ich umyjem. Potom ich ešte poprekrajujem. Recept síce hovorí, že treba vydlabať vnútrajšok, ale nerobím to. Teda, keď som varila tento džem premiérovo minulý rok, tak som asi tretinu vyčistila, ale potom som to nechala tak. V inom recepte sa to totiž nevyžaduje:-) A výsledok bol supéééer. Mňam.

Tento rok mi zlyhalo moje šípkové a trnkové eldorádo vo vinohradoch pod levanduľovým vinohradom. Ani trnka a šípkové kry tiež takmer prázdne. Nazbierala som tam tak za hrsť šípok. Vtáky vyzobali, povedal mi jeden vinohradník, s ktorým som sa dala do reči. Našťastie kríky pri potoku hneď tu za "humnami" sú v pohode. Teda šípkových plodov na nich je dostatok.

Rekapitulácia ingrediencií receptu: na 1kg pretlaku treba 0,5 kg cukru. A voda. 

Na umývanie a preplachovanie:-) a samozrejme na varenie. Čo sa množstva vody týka, recepty nie sú úplne presné, respektívne sa rôznia. Očistené a prepláchnuté šípky zaliať vodou tak, aby boli zakryté a potom variť. Vraj na 1kg stačí 3-4 dl vody hovorí zas tento recept so želírovacím cukrom. Inak preferujem klasický kryštálový cukor.

Čo sa sterilizácie týka, robím ju jednoducho tak, že ešte horúcu zmes lejem do pohárov, zatvorím a pre istotu položím dole viečkom a nechám vychladnúť. To je všetko. 

Ešte jeden recept