U nás sa svet točí pomalšie

Šťastná mačka o 4nohých láskach

Blog SME a JA

Vzťahy v práci a nielen tam

Prvý groš ešte hľadá správnu formu:-)

Kávové zrná

23.12.2013 22:57

V tomto predvianočnom období som objavila radosť z pečenia. Upiekla som až tri druhy koláčikov. Len na okraj, už roky som nepiekla. Na vianočných trhoch v Pezinku som ochutnala výborné kávové zrná. Vraj recept je veľmi jednoduchý. Tak som sa pohrabala na internete a našla som jeden, ktorým som sa inšpirovala. Tu je aj s mojimi poznámkami.

Ingrediencie:
  • 250g masla
  • 250g cukru práškového
  • 2 balíčky BB pudingu (tie v krabičke po 250g)
  • 2 žĺtky
  • 4 kávové lyžičky mletej kávy (za surova.nevarí sa)
  • 2 polievkové lyžice rumu (alebo podľa chuti a konzistencie:-)
Poleva:
  • 100g čokolády na varenie - ja som dala 70%horkú čokoládu a trochu 45%nej (zdalo sa mi to moc moc horké)
  • 50g stužený tuk - ten by som na budúce asi vôbec nedala, ale baby okolo ma presviedčali, že to treba z dôvodu, aby bola poleva lesklá a aby sa netopila pri izbovej teplote 

Aktualizácia k poleve dňa 23.12.2014: tak stužený tuk Cera beriem na milosť:-) Bez neho bola poleva matná a topila sa. Možno to bolo aj čokoládou len 45%-nou. Takže prvá polovica sa mi nepodarila. Na druhú som použila už poriadnu 70%- nú horkú čokoládu a Ceru. Teraz to tuhne a zrnká už vyzerajú pekné, tmavé a lesklé:-)

Postup:
  • vymiešať maslo s cukrom
  • pridať zvyšok ingrediencií
  • vypracovať hladkú masu
  • netreba, ale ja som nechala cesto trochu odležať na spojenie chutí
  • z nej formovať v dlaniach guličko-válečky podľa nálady a vtlačení rúčky tenkej varešky vytvoriť priehlbinku (by sme dostali tvar zrna)
  • klásť na alobal alebo niečo také a dať vychladiť
  • pripraviť polevu - klasika nad vodným kúpeľom nechať nalámanú čokoládu roztopiť spolu s tukom - po roztopení som ju nechala trochu vychladiť, aby nebola taká tekutá
  • zrno ponoriť do polevy - keďže nemám nič vhodné, tak som ich vyberala vidličkou, nechala trochu stiecť a dala na alobal
 
That´s all. Dobrú chuť:-)

Môj prvý pokus - chutili mňavkovo