U nás sa svet točí pomalšie

Šťastná mačka o 4nohých láskach

Blog SME a JA

Vzťahy v práci a nielen tam

Prvý groš ešte hľadá správnu formu:-)

Chudnutie hlavou

24.03.2013 09:29

Už žiadne drahé kúry a prípravky.

Jojo efektu zbohem a šáteček.

Prezradím vám tajomstvo. Tajomstvo, ktoré na mňa hľadelo v zrkadle skúšobnej kabínky, v ktorej som si práve skúšala plavky. Plavky, o ktorých predavačka povedala, že mi budú veľké. Z toho zrkadla vyskočilo najskôr totálne zdesenie. Plavky mi boli MALÉ!!!

A potom spoza toho zdesenia vykuklo čosi, čo nazvem Silná Motivácia.

A táto Silná Motivácia je vlastne to sľubované Tajomstvo. Kým som si nepodala ruku so Silnou Motiváciou, nevedela som schudnúť ani deko. Skôr naopak, stále som akosi rástla do šírky.

Poviete si „Čo je to za blbosť!“ Každý deň si predsa hovoríte, že chcete schudnúť. To je predsa motivácia – a dostatočne silná, nie? Hovoríte to rôznymi spôsobmi svojim blízkym, priateľom – proste všetkým. Hovoríte to svojimi poznámkami o tom, že ste si zvykli, že už to lepšie nebude, že sa takto cítite dobre a basta. Hovoríte to svojimi diétami, ktoré možno striedate pomaly tak rýchlo, ako spodné prádlo. O cvičení, o návštevách rôznych chudnúcich programov. O začiatkoch a koncoch snaženia. O tom, že to nejde a že začnete zajtra, o mesiac. Dám vám otázku. Vidíte tam dostatočne Silnú Motiváciu? Ja teda nie. A viem, o čom hovorím.

Ja som rezignovala. Rezignáciu na váhu a postavu som ospravedlňovala vekom, rodinnou dispozíciou a ...veď sa napokon cítim dobre. Ono, hlavne to posledné, nebola celkom pravda, ale toho čerta pochybovača a bolesti tela som statočne ignorovala.

Raz som sa ocitla na dovolenke s kamarátkami. „Heluška, čo si so sebou porobila!“ – zdesila sa kamarátka, keď som sa vyzliekla hanblivo do plaviek. A bola z toho stávka. Do pol roka schudnem 10kg. Súhlasila som okamžite. Vedela som, že tých 10 kg je presne to, na čo mi moje členky nadávajú opuchmi, na čo mi môj zažívací trakt protestuje a moje kríže kričia a upozorňujú na seba bolesťami.

Vrhla som sa do plánovania, hľadala možnosti cvičenia, skúmala kde čo. Po pol roku som skončila ako porazená. Ručička váhy sa nesmelo posunula o pár deka nižšie, aby za chvíľu veselo poskočila o raz toľko vyššie!

Kde bol problém? Áno, uhádli ste. Chýbala Silná Motivácia. Prišla spoza zrkadla pri skúšaní plaviek na ďalšiu dovolenku.

Vtedy, až vtedy sa veci začali hýbať.
Chcete schudnúť? Nedarí sa? Mám pre vás domácu úlohu – preskúmajte svoju motiváciu k chudnutiu. Prečo vlastne chcete schudnúť?

Pokračovanie na budúce.