U nás sa svet točí pomalšie

Šťastná mačka o 4nohých láskach

Blog SME a JA

Vzťahy v práci a nielen tam

Prvý groš ešte hľadá správnu formu:-)

Chudnem, chudneš, chudneme

24.03.2013 09:26

Chudnem, chudneš, chudneme

"Chudnem, chudneš, chudneme" - to je mantra našej spoločnosti. To je vďačná téma livestylových časopisov. To je téma, ktorá nás dokáže rozveseliť, ale ešte rýchlejšie rozosmutniť, keď sa pozrieme na seba do zrkadla.

Z obrazoviek televízorov, zo stránok časopisov sa na nás dívajú modelky s perfektnou postavou. Herečky a rádoby celebrity sa predháňajú radami, ktorá diéta im pomohla nadobudnúť štíhly pás, pevné boky, prsia (podľa toho, aký meter pre krásu akurát funguje) a ktorá určite pomôže aj vám.

Internet a rôzni dietologickí poradcovia vám z rukáva vysypú množstvo zaručene overených prípravkov, ktoré keď budete poctivo užívať, schudnete do krásy zaručene bez námahy a cvičenia.

Je to naozaj tak? Verte, chudnutie bez námahy totiž neexistuje. Že nie? Vravíte, že ste schudli, keď ste držali diétu takú a onakú? Vrátite sa k nej vždy, keď to potrebujete, lebo po čase sa zas nezmestíte do svojich obľúbených šiať? Čo sa však stalo, že ste znova pribrali? Známy jojo-efekt? Nuž akceptovanie jojo efektu nám ale žiadne uspokojenie neprinesie. Skôr znechutenie a po čase rezignáciu.

 Aj ja som ju prežívala. Keď sa ručička na váhe preklápala za sedemdesiatku, hovorila som si: "Veď už mám svoje roky. Nemôžem byť vždy taká ako za mlada." - a kopla som váhu pod skriňu.  Diéty som neznášala a neverila som im, ale výkyvy váhy hore i dole som poznala a po čase som presne vedela - no dobre:-) ... tak vedela som odhadnúť, kde je pes zakopaný. Bojovať s vlastnou rezignáciou bolo to najťažšie. Potom to šlo ako po masle.

Teraz viem s prehľadom tvrdiť, že chudnutie je predovšetkým v hlave. A keď si urobíme poriadok v hlave, dokážeme urobiť so sebou zázraky. Ak máte záujem, o svoje skúsenosti sa s vami podelím v ďalších článkoch.