U nás sa svet točí pomalšie

Šťastná mačka o 4nohých láskach

Blog SME a JA

Vzťahy v práci a nielen tam

Prvý groš ešte hľadá správnu formu:-)

Hry o klímu

26.09.2018 16:39

Nie som ľadový medveď. Avšak horúce letné dni prinášajú každoročne snahy okolia zmeniť ma na ľadového medveďa. V letných dňoch totiž vrcholia klimatizačné vojny. Dva tábory idú tvrdo  a nekompromisne za svojim cieľom. Týmto cieľom je krabička klimatizácie. Vo veľkokapacitných kanceláriách presklenných budov s miniatúrnymi oknami sa toto nenápadné zariadenie stáva dôležitou métou na ovládnutie priestoru počas niekoľkých horúcich mesiacoch.

Vo svojej podstate ide o hru na to, kto ovládne priestor. Ľadové medvede pravidelne šomrú na teplo a zlý vzduch a neváhajú s akciou. Vzápätí sa miestnosťou preháňa silný závan mrazivého vzduchu. Na to sa zdvihne iný naštvaný jedinec a tú smršť zastavuje prenastavením klimatizácie na miernejšie fungovanie.

Všimla som si, že hra o klímu má v sebe moc odhaliť skryté vlastnosti charakteru. Na oboch stranách z času na čas dôjde k pretlaku a emócie sa vzdujú ako vlna, ktorá narazila na prekážku. Miera tolerancie klesá na nulu a pochopenia potrieb toho druhého je na úrovni sci-fy. Ľadový medveď nerieši, že jeho kolegom mrzne chrbát, hlava, či rameno. Nedochádza mu, že kašeľ a bolesti hrdla protivníka sú priamou reakciu na ľadové podmienky uprostred leta. Ľadový medveď chce severák, teplotu blížiacu sa k nule a keby to bolo v moci klimatizačnej jednotky, ocenil by aj snehové vločky.

Nie, naozaj nie som ľadový medveď. Byť spotená a zároveň vystavovaná chladnému prievanu ma dokáže podráždiť. Keď som si nedávno na dovolenke dávala do poriadku prechladnuté telo, napadlo mi spraviť kolegom prednášku o správnom a zdraviu neškodlivom používaní klimatizácie. Zatiaľ som to neurobila. Napokon, pokúšam sa to brať aspoň trochu pozitívne, keďže vďaka bojom o klimatizačné krabičky mám viac pohybu. Kontrolujem a prenastavujem. Napokon aj vysvetľujem. Lebo ľadové medvede sa čudujú, že či mi nie je tiež teplo. Odpoveď „Je mi zima.“ je pre nich síce nepochopiteľná, ale ktovie.

Hra o klímu sa tento rok začala o mesiac skôr. Už máme za sebou prvé obete a prvé emočné tsunami. Avšak, nevzdávam sa. Možno sa raz dohodneme. Minimálne vtedy, keď začne kašlať niektorý ľadový medveď.

PS: Hry o klímu sa skončili konsenzom, lebo najväčší ľadový medveď naozaj ochorel!